Yaşam

Türkiye Gençliğinin Aşk Haritası

“Aşka sahip olmak” ve “aşkın resmi dondurması olmak” kavramlarıyla yola çıkan bir dondurma olan Cornetto, dondurma ürünleri kategorisinde Algida’nın diğer markalarından biraz farklı bir profil sergiliyor. Magnum daha çekici ve şehvetli bir marka kişiliğini benimserken, Cornetto “aşkın getirdiği masum heyecanların” peşinden gidiyor.

Aşkın hoş yanlarını her yönüyle hissettirmeyi amaçlayan Cornetto, sadece aşk üzerine söylenen sözlerle ilgilenmiyor.

Aynı zamanda Türkiye’de gençlerin aşka bakış açısını araştırıyor. Markanın yaptığı kapsamlı araştırma, bizim için gençliğin aşk haritasını çiziyor. Bunu yaparken de kadın ve erkek arasındaki toplumsal cinsiyet rollerinden kaynaklanan fikir ayrılıklarını da ortaya koymaktadır.

Bu araştırma Türk gençliğinin zihnindeki aşk kavramını ortaya koyması açısından değerlidir. Bu sebeple burada kısaca bu araştırmanın sonuçlarından bahsedeceğiz. gençlik pazarlama ajansı Gençlik Cumhuriyeti A.Ş. tarafından hazırlanan Cornetto Aşk Anketi’nin örneklemini Türkiye genelinde 50 farklı üniversitenin mühendislik, tıp ve sosyal bilimler fakültelerinde öğrenim gören 16-24 yaş arası 1377 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları ilginç.*

Örneğin ülkemizde erkekler aşka daha olumlu bakarken, kadınlar aşkın daha gerçekçi ve olumsuz yönlerinden, olumlu olumsuz tüm detaylarından bahsetmeden geçemezler. Aşkın erkeklerde uyandırdığı duygusal değişkenlerin ortasında; Memnuniyet, gülümseme ve huzur gibi olumlu duygular vardır. Kadınlar ise aşkın ayrılık, kavga, hüzün ve telaş gibi olumsuz yönlerini dile getirirler. Hanımefendi kendini aşk bağı içinde eğlenilmesi ve şımartılması gereken taraf olarak konumlandırarak aşka bakışını böyle tanımlar.

Aşkta mutluluğun tarifi sorulduğunda hanımlar; ikramlar ve sürprizler söyleyerek keyif alınması gereken taraf olarak kendilerini konumlandırdılar. Öte yandan erkekler, tatmini iç huzuru gibi daha soyut kavramlarla ilişkilendirdiler.

“Bir ilişkideyken en çok neye önem verirsin?” soru yöneltildi. Bu soruya kadınların %71’i maddi durumu ve mesleği yanıtını verdi. Erkeklerin oranı ise %40,3’tür. Kadınların %63’ü ilgiye gerçekçi ve benmerkezci yaklaşırken, erkeklerin %66’sı “biz” odaklı bir yaklaşım sergiliyor. Tüm bu bulgular kadınların aşka daha gerçekçi ve mantık çerçevesinde baktığını mı gösteriyor? Bazılarımız bunu ilginç bulabilir ama bu araştırmaya göre “Evet”.

Sosyal medyanın aşk bağlantısı üzerindeki etkisi de göz ardı edilmemelidir. Araştırmaya göre her iki taraf için de kıskançlığa neden olan etkenlerden biri Facebook. Kadınların yüzde 56,6’sı ilgilendikleri kişinin Facebook ve Twitter profilini kontrol ediyor ve erkeklerden bu platformlarda kendilerine olan sevgilerini ifade etmelerini bekliyor. İlgilendiği karşı cinsin sosyal medya hesaplarını kontrol eden erkeklerin oranı ise %50,7.

Kadınların %62,5’i şifreyi sevgilisine vermeyi reddederken, erkeklerin %58’i şifreyi paylaşmak istiyor.

Sonuç olarak araştırmanın bulgularına göre kadınların güven duygusunu ve heyecanı aynı anda yaşaması değerlidir. Kadınların bulgularını kısaca gözden geçirecek olursak; Kadınların istediği sürprizlerle dolu, ikramların karşılandığı, maddi kısıtlılıkların minimum düzeyde yaşandığı, kadının aldığı kararların merkezde olduğu, güven duygusunun yoğun olarak hissedildiği bir aşk bağıdır. Şaşırtıcı bir şekilde, erkekler aşktan kadınlardan daha fazla soyut kazanç bekliyor gibi görünüyor.

Cornetto’nun araştırmasında sorulan sorular doğrultusunda 7 farklı sevgili profili oluşturuldu. Bunlardan ilki romantik aşıklardır. Adından da anlaşılacağı gibi romantik aşıklar, güvenilir ve uzun vadeli ilgileri olan kişilerdir ve araştırmanın ortasında oranı %17’dir. Romantik aşığı %12 ile aynı anda birden fazla aşk yaşayanlar izlemektedir. Ardından %16 ile sadakati her şeyin üzerinde gören “sadık aşıklar” geliyor. Hayatlarında sadece bir kez aşık olabileceklerine inanan duygusal aşıkların oranı ise %16. Araştırmada tespit edilen bir diğer aşık profili ise bağlantıda rasyonel bir duruş sergileyen stratejik aşıklardır. Ayrıca hayatlarında hiç aşık olmamış ve aşık olmak için çaba sarf eden “aşkı arayanlar”ın %8’i ve son olarak ilişkilerini tutku ve bağımlılık üzerine kuran tutkulu aşıklar vardır.

* http://www.campaigntr.com/2014/01/08/64231/turkiyede-gencler-hem-romantik-hem-sadik-bebek/

haber-ikizce.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu