Teknoloji

‘Orta vadede hedefimiz e-ticarette ilk 3 oyuncudan biri olmak’

İş Bankası’nın bir kuruluşu olan Pazarama’nın Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Bülent Kutacun, e-ticaretin önümüzdeki dönemde müşteri deneyimi ve güvene odaklanacağını söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırlayıp sunduğu Finansal Teknoloji programına konuk olan Kutacun, Pazarama’nın 1,5 yıldır yeni bir marka olduğundan bahsetti. Hacmin bir önceki yıla göre yaklaşık 6 kat artarak 869 milyon TL’ye ulaştığını söyleyen Kutacun, kullanıcı tarafında ise 1,5 yılda 3,4 milyon kullanıcıya ulaştıklarını belirtti. Kutacun, geçen yılın ilk çeyreğinde bu sayının 1.5 milyon olduğunu vurguladı. Satılan eser sayısının bir pazar yeri için değerli olduğunu ve bugün 11 milyon eser sayısına ulaştığını kaydeden Kutacun, “Yıl sonunda 20 milyon adet ürün olacak. Şu anda yaklaşık 9.000 bayimiz var. Yıl sonuna kadar 30 bin satıcıya ulaşmayı hedefliyoruz. Yıl sonu ciro hedefimiz ise 7,4 milyar TL. Önümüzdeki yıl bu alanda önemli oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz. Orta vadede hedefimiz e-ticarette ilk 3 oyuncudan biri olmak.”

‘Pazarlama cüzdanını gelecek ay hayata geçireceğiz’

Kargo tarafının e-ticaretin yadsınamaz gerçeği olduğunu vurgulayan Kutacun, Pazarama Kargo markası ile kendi lojistik işlerini yapacaklarını belirtti. Ar-Ge ve teknoloji merkezini yılın üçüncü çeyreğinde İstanbul Kartal’da hizmete açacaklarını ifade eden Kutacun, “Pazarama olarak sadece bir pazar yeri değiliz” dedi. Canlı yayınlarla satış ve görsellerle satış konusunda çalışacaklarını kaydeden Kutacun, “Burada iş birliği yapma ihtimalimiz çok yüksek. Aynı zamanda yakın zamanda eşya çekilişi gibi çalışmalara da başlayacağız. Finansal açıdan çok önemsediğimiz Pazarama cüzdan uygulamasını önümüzdeki ay hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bunu diğer finansal ürünlerle de zenginleştirmeyi amaçlıyoruz.”

‘E-ticaret, önümüzdeki dönemde müşteri deneyimi ve güvene odaklanacak’

Önümüzdeki dönemde e-ticarette öne çıkacak trendlere değinen Kutacun, e-ticaretin önümüzdeki dönemde müşteri deneyimi ve inancı etrafında döneceğini söyledi. Önümüzdeki dönemde kişiselleştirilmiş fırsat ve fiyatlara sahip yapay zeka destekli teknolojilerin ön plana çıkacağını vurgulayan Kutacun, “Bu, büyük verinin de etkisiyle tarama geçmişinden ve geçmiş siparişlerden beslenen bir yapı oluşturacak. Bunun dışında ürünü bulduğunuzda, ürünü size uygun hale getirmek için teknolojiler gelişecektir. Teknolojinin evde nasıl göründüğü, kıyafet mi, vücudunuzda mı, evde aldığınız bir ürün mü olduğu konusunda ön plana çıkacağını düşünüyoruz. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, yapay zeka destekli araçlar hayatımızda olacak.
E-ticarette ön plana çıkmasını bekledikleri bir diğer alanın da e-ticaretin yadsınamaz bir gerçeği olan ödeme sistemleri olduğunu vurgulayan Kutacun, şöyle devam etti: “Bankacılığa dokunmayan kitlenin geleceğini ve farklı ödeme yöntemlerinin gündeme geleceğini düşünüyoruz. burada ortaya çıkacak. Hemen al, sonra öde ya da anında alışveriş kredisi gibi farklı çözümlerin yakın gelecekte tıpkı kredi kartları gibi hayatımızda olacağını düşünüyoruz.”

“Satıcılar gün geçtikçe dijitalleşiyor”

E-ticaretin perakendenin ana büyüme kanallarından biri olduğunu ifade eden Kutacun, geçen yıl e-ticaretin perakende içindeki payının yüzde 18,6’ya yükseldiğini belirtti. Kutacun, e-ticaretteki büyümenin bu şekilde devam etmesi halinde gelişmiş ülkelerde yüzde 25’lik payı yakalayacağını kaydetti. Yeni nesil kullanıcı alışkanlıklarının bu alanda son derece değerli olduğunun altını çizen Kutacun, “Artık bu dünyaya doğmuş bir kitle var. Doğal olarak e-ticaretin kapsadığı nüfus da artıyor. Bir diğer önemli faktör ise satıcılardır. Satıcılar her geçen gün dijitalleşiyor. KOBİ’lerin bu alanda giderek daha fazla yer alması ülke ekonomisi için son derece değerlidir.

haberselim.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu