Ekonomi

Baymak’tan ilk yarıda yüzde 74 büyüme

Baymak, bu yılın ilk yarısında cirosunu 2022’nin aynı dönemine göre yüzde 74 büyüyerek 2,2 milyar TL’ye çıkardı.

Firmadan yapılan açıklamaya göre Baymak, sürdürülebilir büyümesini sürdürüyor.

2023 yılının ilk 6 ayında şirket, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 74 büyüme ile cirosunu 2,2 milyar TL’ye çıkardı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Baymak Üst Yöneticisi (CEO) Nadir Çolak, 2023 yılını yılbaşında belirledikleri yüzde 50 büyüme hedefinin çok üzerinde, yaklaşık 5 milyar TL ciro ile kapatmayı beklediklerini belirtti.

Adet bazında ilk yarıyı kombi bazında yüzde 82, şofben grubunda yüzde 136 büyüme ile başarıyla tamamladıklarını belirten Çolak, “Kombi pazarı yüzde 40 büyürken, Baymak pazarın iki katı büyüme yakaladı. Pazarın çok üzerinde bir büyümeden bahsediyoruz. Bu başarılı iş sonuçlarının arkasında bayi ve tüketicilerimizin artan inancı, üstün hizmet kalitemiz ve 2019 sonunda çevremize katılan yeni güçlerimiz paralelinde büyüyen prestij ekibimiz var. Yılın aynı dönemine göre büyümemiz yüzde 20’yi bulacak. Bu yıl lansmanını yaptığımız Baymak Elegant Plus UV’nin tüketicilerimiz tarafından beğenilmesinin bunda elbette ki payı büyük.” ifadelerini kullandı.

Finansmana erişimin iklimlendirme sektörünün en önemli sorunlarından biri olduğuna işaret eden Çolak, “Finansal kaynağa ulaşmakta zorlanan dağıtım kanallarının bu sorunu aşmasına yardımcı olacak yeni formüller aranıyor. Baymak’ın yenilikçi yaklaşımı doğrultusunda tedarikçi finansmanına aracılık etmenin yanı sıra, geliştirdiği çözümlerle KOBİ’ler ve işletmelerin finansmana hızlı erişimini sağlayan yeni nesil alacak finansman platformu Figopara ile iş birliği yaparak bayilerimize yeni bir finansman imkanı sunuyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

İklimlendirme sektöründe düşük karbonlu alternatiflere talebin arttığını belirten Çolak, Avrupa’da doğal gazdan elektriğe hızlı bir geçiş yaşanırken ana ürün olarak ısı pompasının öne çıktığını söyledi.

Çolak, “Güç dönüşümü ve sürdürülebilirlik alanındaki lider rolüyle grubumuz BDR Thermea, ısı pompalarına, hidrojen uyumlu ürünlere ve hibrit çözümlere yatırım yapıyor. BDR Thermea Group, ısı pompası kategorisinde ilk altı ayda birim bazında yüzde 53 büyüdü. Küresel olarak karbon nötr akıllı çözümlere yaptığı yatırım 500 milyon Euro’ya ulaşıyor. Küme, 2019-2019’da yüzde 2030 olan emisyonlarını yüzde 2030’a düşürmeyi taahhüt etti. 2030 dönemi biz böyle hareket ederiz.” ifadelerini kullandı.

“Türkiye, Avrupa’daki güç dönüşümüne geç de olsa uyum sağlayacak”

Ender Çolak, BDR Thermea Group’un 250 milyon Euro’yu aşkın yatırımla ısı pompasında lider konuma geldiğini belirtti.

“Avrupa’da ısı pompası pazarında bir durgunluk vardı. Son dönemde yayınlanan veriler Avrupa’nın resesyondan çıktığını gösteriyor. Ekonomik büyüme ile birlikte ısı pompası pazarındaki hızlanma kaldığı yerden devam edecek. Türkiye Avrupa’daki enerji dönüşümüne gecikmeli ayak uyduracak. Önümüzdeki 3 yılda bu dönüşüm hızlanmaya başlayacak. 2030 yılında ülkemizde satılan ısı pompası sayısı kombiye yaklaşacak.

Türkiye, Avrupa’daki enerji geçişine gecikmeli olarak katılacak olsa da bu dönüşüme bugünden itibaren hazırlanmak gerekiyor. Özellikle ısı pompalarının yaygınlaştırılması için nitelikli personel yetiştirilmeli ve bu dönüşümü teşvik edecek yasal düzenlemeler yapılmalıdır. Öte yandan geleceğin temiz yakıtı hidrojen ile %100 uyumlu kombiler için BDR Thermea Group, Avrupa’da yürüttüğü çalışmaların yanı sıra Türkiye’deki hidrojen çalışmalarına da destek verecek. Sürdürülebilir büyümenin yanı sıra yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Temel motivasyonumuz, tüketicilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ürünler sunarak sürdürülebilir bir geleceği yakınlaştırmaktır. Baymak olarak 2023 yılında Ar-Ge, çalışmalarımız ve sınır yatırımlarımızın 15 milyon Euro’ya ulaşmasını bekliyoruz.”

Baymak’taki en köklü dönüşümün ürün odaklı bir yapıdan insan odaklı bir yapıya geçmek olduğunu belirten Çolak, geçtiğimiz günlerde 54. yaşını kutlayan Baymak’ın, BDR Thermea Group bünyesinde son 10 yılda sürdürülebilir gelecek odaklı bir yapıya geçerek müşteri deneyiminin en önemli markası haline geldiğini belirtti.

Çolak, “2013 yılı Baymak için değişim ve dönüşümün başladığı yıl oldu. Geride kalan 10 yılda birçok başarı hikayesi yazdık. 2013 yılında BDR Thermea Grup şirketi olduğumuzda yoğuşmalı kazanda Lectus kazan ile pazar lideri konumuna yükseldik. Ertesi yıl Baymak, Türkiye’de ‘Yanın Gaz Üretimi’ Ödülleri ile ‘Yan Thermea Group’un Türkiye’deki doğal gaz üretimi ödüllerinde Türkiye birincisi oldu. Lunatec, tüketicilerimizle birlikte. BDR Thermea Group’un Ar-Ge teknolojisi ile ürettiği Lunatec kombilerin Türkiye üretim üssü oldu ve ihracatını yapıyoruz. Her zaman trendleri yakından takip eden ve değişime öncülük eden bir firma olarak Dolce Vita markalı ürünlerimizle e-pazaryerlerinde mağazalarımızı açtık.” değerlendirmesini yaptı.

balcova-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu